RSS

3 KALI SELAMAT

09 May


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

He..he..apa yg selamat ek? Bln ni ada 3 sambutan..dan 3 sambutan tu ada kena mengena dgn aku..

Pertama : 1 May…Hari Pekerja

Yup..aku juga seorang pekerja..moga aku terus mampu menjadi pekerja yg cemerlang buat sekolahku..he..he..GB..nak mintak tkr sek leh tak?

Kedua : 10 May..Hari Ibu

Akula tu..ibu kepada 3 anak..pening kepala?..ye..memang pening..anak2 tgh nak membesar..macam2 karenah..kdg2 tak sangka, aku ni ibu yg beranak 3..cepatnya masa berlalu..rasa baru je smalam aku bergelar kanak-kanak, student, isteri dan kini aku ibu..

Teringat masa ambik kak long smlam di tadika..nampaknya je aku terus dia hulurkan kad..kak long sayaaanng umi..teacher suruh nyanyi..

Oh..ayah..oh..ibu..
Dengarlah rintihan..dan luahan anakmu…

Op..k.long lupalah..nanti tanya teacher balik e..

Okla kak long kita sambung nyanyi tahun dpan…

16 Mei : Hari Guru

Inilah hari yg semua guru tggu tiap2 tahun..sambutan kat sek memang happening..masa nilah nak dgr kawan-kawan tunjuk bakat..tapi bagi aku hari ni ckp bermakna..kerna aku amat bersyukur..kalau tak de guru-guru aku yg dahulu..tak delah aku yg mampu berdiri segak sebagai guru hari ini… matlamat aku..anak muridku terus maju..dan mampu memilih apa yg terbaik dlm hidup mereka…aminnn…

Kepada semua pekerja, kepada semua ibu..dan kepada semua guru..aku ucapkan moga selamat semuanya….

 
Leave a comment

Posted by on May 9, 2009 in Nukilan

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: