RSS

ALAHAI MIRA..

11 May

Hari ni aku stress btl dgn mira..tak boleh ditegur skt..mulalah mengamuk…berbagai2 aksi yg dibuatnya mencabar kesabaran aku..bermula dgn berebut basikal dgn kak long waktu petang…dia tak mahu naik basikal keciknya..nak naik basikal yg besar, padahal nak pijak pedal kaki pun tak sampai…ditegur dia meraung…

Aksi malam, aku tgh sebok menyiapkan menu kegemaran mereka..mee kuah..mira memanjat laci almari tv dan berdiri di dalamnya…hasilnya badannya betul2 di hadapan tv, terjeritlah kak long yg nak tgk tv tak nampak…bila ditegur dia buat tak tau je..bila dimarah, apalagi meraungla…

Dan yg terakhir…waktu makan, dia berebut makanan dgn kak long…nak yg banyak..tapi dia tak makan..dia masukkan mee tu dalam botol dan dia bermain dgn sudu..suku je mee tu yg masuk ke mulut..nak disuap dia memang tak mau..semua nak buat sendiri…last sekali dia telangkupkan mee tu ke lantai, masa aku sebok bagi iman makan..menyirap betul darah…masa tu abi dia baru balik, kena marah..apalagi meraungla…

Itulah mira…memerlukan kesabaran yg tinggi untuk mengurusnya..kena tegas dalam berlembut…tapi orgnya baik dan cukup caring…

Cepatlah besar nak..moga jadi anak yang solehah dan membahagiakan abi dan ummi…

 
2 Comments

Posted by on May 11, 2009 in Mira

 

2 responses to “ALAHAI MIRA..

  1. izuqila

    May 11, 2009 at 5:45 pm

    Hahaha…apela ko ni mira..jumpe nnt, ayahandak gigit tinge sampai tuuutt….(sensored,18SG)

     
  2. sEgAlaNya kU tEriMa

    May 13, 2009 at 2:50 am

    mira kan memang begituuuu…
    keng kadang wat mak teh geraaaammmmm..
    ngeeeeee

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: