RSS

IMAN BERWAJAH BARU

21 Jun

Sesekali terukir senyum di bibir melihat rambut Iman..Baru semalam rasanya mengelus rambut Iman yg panjang dan lembut tu..Hari ni..rambut Iman dah botak..Kena sodok dgn mamak..

Ceritanya begini..aku selalu bising kat abg pasal rambut Iman..Aku ckp rambut Iman ni dah mcm perempuan..dah boleh ikat..aku nak mintak tlg abg pegangkan Iman waktu aku kerat rambut dia..kalau aku sorang memang tak tergunting..Iman akan lentokkan kepalanya dan mengikut saja arah gunting..Huish susah..bahaya pun ada..nak gi cheeky monkey tu jauh sgt pulak..Last2 abg bg idea..abg nak gunting rambut ni..apakata bawak iman sekali..kotla mamak tu boleh potong..

Aku mulanya agak keberatan..tapi akhirnya bersetuju..ok..tapi papas jr tau..takutla nak botak..nak guna penyodok tu tajam..abg senyum je..

Akhirnya sampaila kami ke kedai mamak satu keluarga..abg terus bertanya ttg iman..

Boley..boley..kata mamak tu..
Mcm mawi yer..ok..ok..duduk–duduk..

Dlm masa yg sama abg pun tgh gunting rambut..jadi terpaksala aku duduk memegang Iman..Habis dgn aku sekali mamak tu balut..Iman pun diam jer..

Bila aku tgk penyodok tu..eh..tak tajam rupanya..bentuk matanya mcm sikat…oklah mawi pun mawilah…biar Iman tumbuh rambut baru yg lebih cantik..

Dan inilah hasilnya…wajah Iman berubah terus..barulah nampak mcm jantan..he..he..handsome tak saya umi?….

 
3 Comments

Posted by on June 21, 2009 in Uncategorized

 

3 responses to “IMAN BERWAJAH BARU

  1. Kerikil Kehidupan

    June 21, 2009 at 11:46 am

    dah blh dah ina..setting lari kot…

     
  2. suealeen

    June 21, 2009 at 6:02 pm

    tu yang saya dok confused iman ni lelaki ke pompuan… nak tanya tak tanya² sampai la ni.

     
  3. Kerikil Kehidupan

    June 22, 2009 at 12:26 am

    Tak pe sue..memang Iman ni selalu kena panggil baby girl..dr kat spital pun sama..kata mereka bulu mata Iman pnjang sgt..ikt sapa tah..abi dan umi dia pendek jer..

     

Leave a Reply

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

