RSS

IMAN DAN AEROCHAMBER

21 Jun
Dah dkt seminggu, batuk iman masih tak baik2 lagi…risau gak..Jadi terpaksalah gunakan aerochamber dan asthalinnya selang 4 jam..kalau boleh nak elakkan bagi ubat batuk..dr paed ckp ubat batuk tak elok bagi kerap sgt utk budak2 mcm Iman..tak elok utk perkembangan otaknya..


Inilah aerochamber yg Iman gunakan..dan ubat berwarna coklat tu perlu digunakan 2 kali sehari, sebanyak 2 puff pagi dan malam..sementara yg putih tu pulak apabila Iman kena serangan batuk..kalau teruk Iman perlu mengambil 2 puff utk setiap 4 jam..kalau teruk lagi asmanya Iman perlu di bawa ke klinik swasta utuk diberi nabulizer..ckp tiga kali nabulizer juga masih belum ok..Iman perlu direfer ke hospital..Dan akan diadmit ke wad untuk nabulizer yg lebih kerap..sampaila paru-parunya clear..setelah clear barulah Iman boleh discaj..Iman akan dibekalkan ubat utk kuatkan paru-parunya…

Sebenarnya aku cukup risau kalau Iman diserang batuk..bimbang kena masuk wad..Bukannnya apa..bila di wad..Iman tak selesa..Waktu tidurnya terganggu..kerana Iman tak mau tidur atas katil..dan dia akan merengek..Kesian aku tgk..Bibirnya pula akan kering kerana terlalu kerap mengambil nabulizer..Itulah yg seboleh2nya ingin kuelakkan..

Aku sering berdoa..lelah Iman akan dapat dikawal..Dan dia dapat bergerak cerdas mcm kanak-kanak normal yg lain..Amiinn…

 
3 Comments

Posted by on June 21, 2009 in Iman

 

3 responses to “IMAN DAN AEROCHAMBER

  1. Asz

    June 24, 2009 at 3:55 am

    salam … ini kali pertama saya menjenguk blog anda melalui blog mama syafiah …

    terpanggil saya letakkan komen sbb saya juga punya anak istimewa. kebetulan pula anak saya Ammar kena amik puff tu hari2 … bila saya tgk pic tuh, terdetik hati saya berkata “eh, sama mcm ammar punya lah!” ..

    saya pon cukup risau kalau Ammar batuk, risau kalau2 dah ada infection kat paru2 tuh … jwbnyer dok wad lagi …

    apapon, saya doakan Iman sihat selalu … Amin!

     
  2. Kerikil Kehidupan

    June 25, 2009 at 7:02 am

    Azs : timer kasih sudi sggh blog saya..tak sangka dgn berblog ni dpt menambah kenalan alam maya..

    Betul..saya pun sama..kalau hujan..Iman selsema saya risau sgt..Kesian tgk..Moga anak2 kita cpt sembuh..

     
  3. As

    June 26, 2009 at 1:05 pm

    kak long cuba bg jus kurma…bagus untuk budak2 lelah…🙂

     

Leave a Reply

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

