RSS

GO! GO! IMAN…

24 Jun

Inilah video Iman menjulur ke hadapan..Sbnrnya dia sdg menuju ke bilik air..pantang terleka skt..dia akan menjulur ke bilik air..ntah apa yg suka sgt kat bilik air tak taula..Kalau kat ruang tamu pulak..dia akan menjulur ke pintu depan..skjp je sampai..lagi cpt kalau kakak2 dia tgh main basikal kat luar..nak main kat luar agaknya..

Alhamdulillah sgt2..tak sbr tgk dia merangkak pulak..cuma tgn kanannya masih belum kuat..byk simpan..kena buat lebih stimulate..Semoga mimpi2 indah untuk melihat Iman normal bakal menjadi kenyataan..Ramai yg berikan semangat..InsyaAllah kata-kata semangat yg dibekalkan mampu membuatkan aku terus tabah..

 
12 Comments

Posted by on June 24, 2009 in Iman

 

12 responses to “GO! GO! IMAN…

  1. suealeen

    June 24, 2009 at 12:29 pm

    wahh… best kan.. syafiah hari ni dah anggap kepala masa mandi… dah angkat² belakang masa baring.

    kuatkan determination mereka ni. kita pun kalah.

    bab bilik air tu saya rasa memang bebudak suka dengan bilik air. tengoklah anak saya yang 2 orang tu..

     
  2. suealeen

    June 24, 2009 at 12:30 pm

    anggap plak. angkat!

     
  3. ita zakaria

    June 24, 2009 at 12:36 pm

    go iman go! iman kuat..nanti leh ajar sarra jugak yer…

     
  4. Kerikil Kehidupan

    June 24, 2009 at 12:47 pm

    sue : betul sue..kadang2 kekuatan mereka menjadi keazaman kita..kalau anak kita kuat..kita juga mesti kuatkan…Good syafiah..keep it up!

    Ita : Boleh..boleh…nanti abg iman ajar sarra..sarra chomey..he..he..

     
  5. Noina

    June 24, 2009 at 1:32 pm

    wow..bestnya tgk Iman dah menjulur..budak kak..mana nak lari dengan air..air tu mcm kawan dia..hehe..Good Job Iman..nanti mesti boleh merangkak pasni kan..

     
  6. Kerikil Kehidupan

    June 24, 2009 at 2:18 pm

    noina : betul3x acik ina..Iman mesti boleh..tapi tgn iman belum kuat..umi kata kena byk buat terapi…nanti abg iman ajar adik nabila yer..leh kita lawan kejar2..he..he…

     
  7. ayu

    June 24, 2009 at 5:33 pm

    alhamdulilah..semoga iman cpt sembuh.Anak bongsu kak juga mikrosefali,baru 2 bulan lebih.Melihat perkembangan iman bertambah baik setelah dirawat di the tole,kak berasa bersemangat nk bawa anak lelaki kak ni ke sana suatu hari nanti..insyallah.

     
  8. Kerikil Kehidupan

    June 25, 2009 at 6:58 am

    ayu : Time kasih..oo ye ker? Mesti akak sedih kan..sy dulu pun masa baru2 dapat tau..memang susah nak terima..hdp masa tu rasa mcm tak keruan..rasa mcm nak berenti keje jer..tapi benarlah kata org..Dapat anak mcm ni Allah mudahkan laluan buat kita..cuma kesabaran yg kuat kita perlu ada..Sy harap akak tabah..InsyaAllah, cubalah berubat di the Tole tu..sy pun tgh kumpul duit utk smbung rawatan..Kita usaha..Allah yg tentukan…

     
  9. ayu

    June 25, 2009 at 11:22 am

    mmg sedih..time di tolak ke labour room tu,nurse tanya kes apa?”mikrosefali'..'
    oh,mikrosefali senang je nak keluar!'kata nurse selamba.wlaupun sedih namun kak tahan juga.Paling sedih apabila doktor bagitau anak akak terencat akal,lambat belajar berjalan,lambat belajar bercakap dn tidak boleh sekolah seperti kanak-kanak yg lain.Ya..demi anak-anak kak mesti tabah.t.ksh.Kak pun tgh kumpul duit.Dlm sbln kena buat brp kali rawatan ye?

     
  10. Kerikil Kehidupan

    June 25, 2009 at 11:36 am

    Kak ayu : Oo..begitu ceritanya..saya pulak dr memang ckp kepala anak saya kecik..masa dkt nak lahir baru tau..tapi masa dah bersalin..dr kata ukur lilit kepala dia di dalam julat normal..dr tak buat apa-apa pun..tahan wad pun tak..saya igtkan ok..4 bulan berita tu btl2 jadi kenyataan..Pasal rawatan kat the tole tu..kalau blh bdk mcm ni master leong srh buat 5 kali seminggu..tapi saya tak mampu..saya gi sekali seminggu je…itupun guna duit simpanan skt..tapi alhamdulillah, ianya berhasil..the tole mahal sbb dia taraf international..ramai warga asing yg buat rawatan intensif kat situ..dia siap sediakan tmpat tinggal lagi..macam2 kes yg teruk dari anak kita pun ada..anak akak lelaki ke perempuan? Dr dah setkan terapi blm? kalau blh mula seawal mungkin..sebab urat2 dia masih lembut lagi…

     
  11. ayu

    June 25, 2009 at 5:19 pm

    anak akak lelaki.terapinya start bln dpn.skrg ni dia baru berusia 2 bln lebih.oh..blh buat skali smggu kira ok la,tak de la rasa beban..tq for d info..

     
  12. ~Puteri-Nuur~

    June 28, 2009 at 3:10 pm

    seronok tengok iman dah pandai menjulur. macam idris, cuma pandai golek-golek je.dia masih tak mampu nak menjulur.

    rawatan kat TOLE? akak, share info pls pasal TOLE.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: