RSS

PINDAH

15 Jul
PINDAH???

Pindah apa? Pindah rumah?? Ohhh..tidak..Setakat ni dah 7 kali kami pindah rumah..byk kali kan..Sampai family aku kata..dahla pindah..letih nak mengemas barang…InsyaAllah mak..lepas ni kami tak pindah dah..sbb kami dah ada rumah sendiri..he..he..

Sbnrnya bukan nak citer pasal pindah rumah..tu dalam ilmu pendidikan dipanggil set induksi…Sbnarnya nak citer pasal permohonan aku untuk pindah sekolah…

Semalam dapat satu panggilan dari teman baik..

” Kak nani..dah ramai jQAF yg buat rayuan kat sek baru tu..g jumpa dgn GB dia..Baik kak Nani g cepat..takut dah penuh…”

” Alamak..yer ke Muid..Tak boleh jadi ni..kena guna cara dalam ni..kena pandai melobi la pulak..Ingatkan nak tggu jer bulan 9 nanti, isi borang semula…”

” tula..saya dgr citer..jQAf nak on bila2 masa jer kat sek baru tu..murid seribu lbh..guru jQAF ada lima org jer..tak cukup..”

” Tak per Muid..thanks atas info..esk kak nanie g jumpa GB tu..Hari-hari lalu dpn sekolah tu sambil berangan bilala aku blh pindah sek ni..”

Ptg tadi….tpt pkl 3, aku bersama seorang kawan yg juga mempunyai matlamat yg sama..dah terpacak kat pintu pagar sek baru tu..he..he..nak jumpa GB baru…Sek tu, 3 minit je dari rumah aku..

Smpai kat pejabat..aku terus meminta izin untuk berjumpa GB..Kerani tu mcm garang jer..hati takut gak..Ada ker org nak mintak tkr buat mcm kami ni..Dalam hati berkira-kira, ayat apalah nak ckp kat GB tu nanti…

Tgh dok fikir2 tu, kami dipanggil masuk..Cerita sikit latar belakang masing2..napa kami nak pindah..GB tu pun cakap…

” Sebenarnya saya tak de kuasa..yg berkuasa PPD..tapi sek saya memang kritikal guru JQAF..jadi saya mengalu-alukan sgt sesiapa yg nak berpindah ke sini…”

” Amiinnn..”

Hati berbunga harapan..Di tangan tergenggam kemas surat dari DR pakar Iman..Semua ni kulakukan demi Iman..Memudahkan aku membuat tindakan andai apa-apa terjadi kepada Iman..Perkara yg paling aku takut ialah sawan iman menyerang..dan sekolahku jauh dari rumah..

Kami segera ke PPD Hulu Langat..berjumpa pegawai yg berkenaan…Alhamdulillah, kami dilayan dgn baik dan diberi sedikit harapan..dan terkejut aku dgr angka bukan sedikit guru jQAF yg memohon, hampir 20 orang..Ya ALLAH, moga Allah permudahkan urusanku demi Iman…

Kami diminta mengisi borang tukar seperti biasa..dan terus hantar ke PPD, Jika keputusan mengatakan sek baru tu akan ON jQAF serta merta , peluang untukku berpindah akan terbuka luas…Yg penting sekarang..completekan borang…

Sbnarnya aku dah memohon pertukaran semenjak bulan 4 lg untuk pindah pada bulan Jun..tapi malangnya sek baru tu tunda pembukaannya pada hujung bulan..jadi tak dapatla aku tukar dgn alasan sek tak jadi bukak..Permohonan biasa pada bulan 9 untuk kemasukan bulan satu..Jadi apa yg aku nak buat ni luar dari kebiasaan..Moga dibukakan jalan..dan moga terbuka hati GB nak lepaskan aku pergi…Yelah ni bukan pertukaran biasa, mesti byk soal jawabnya…

Dalam hati..dapatlah pindah..cepat pindah..lagi bagus..senang sikit, aku nak ulang alik ke hospital untuk terapi Iman…

SEKOLAH KEBANGSAAN BANDAR SERI PUTRA..Tungggguuuu…….

 
5 Comments

Posted by on July 15, 2009 in Nukilan

 

5 responses to “PINDAH

  1. ita zakaria

    July 16, 2009 at 8:45 am

    mudah-mudahan hajat akak trcapai demi Iman. kak, tny je yer… jQAF tuh ape? hehe…

     
  2. Kerikil Kehidupan

    July 16, 2009 at 8:56 am

    He..he..memang ramai yg tak pernah dgr jQAF tu ape..kerani sek akak pun panggil kami Jacobs..mcm biskut lak..Sbnarnya jQAF tu jawi, quran ,Arab dan Fardhu Ain..Kami ni bukan guru pendidikan Islam Biasa..tetapi khas..Ada modul yg kami kena laksanakan..mcm pemulihan jawi, kem bestari solat dan semua aspek yg melibatkan pelajaran agama..sbnrnya ni program khas Pak Lah..untuk mengelakkan kebanjiran siswazah agama..sori pjg pulak terang..

    Thanks..akak doa sgt dipermudahkan..tadi dah mintak borang kat kerani..nanti nak ngadap GB lak..Doakan akak yer..

     
  3. Noina

    July 16, 2009 at 9:26 am

    harap2nya tercapai kan kak..Amin..emm..kawan ina dulu 2 org dpt cikgu jQaf. Tapi rasanya tak abis lagi kot blaja.

     
  4. Kerikil Kehidupan

    July 16, 2009 at 11:11 am

    Time kasih ina…Akak pun harap sgt..Ye ker? jQAF ni tempoh belajarnya lama..sebab dia sistem Latihan Perguruan Berasaskan sekolah..Kontraknya pun lama..5 tahun baru blh mohon tukar..Akak jQAF batch pertama..org kata perintis..susah gak masa tu…Tapi yelah..dah minat. apa pun redah jer…

     
  5. izuqila

    July 19, 2009 at 2:46 am

    isteri ustaz khat izu pun 1st batch jqaf..skrg ajr kat sentul..nnt izu tanye die..tkut kenal ke..

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: