RSS

SABAR…..

15 Aug

Sabar….
Perkataannya mudah dan simple disebut…
Tapi mudahkah untuk melakukannya…
Mengaplikasikannya…tatkala sabar itu benar-benar diperlukan…

Mampukah kita bersabar…
Mampukah kita menahan air mata…
Tatkala doktor pakar telinga menerangkan anak kita tidak punya deria pendengaran…
Telinganya rosak..dan tiada harapan…

Itu realitinya…
Walaupun pahit…Itulah yg harus kita telan…

Sebenarnya…sudah terlalu banyak sabar kita laksanakan…
tatkala anak yang disangka normal…
disahkan kurang upaya…
Anak yg dikandung sembilan bulan tanpa sebarang masalah…
Lahirnya dgn seribu komplikasi…

Dan..atas kesabaran itulah kita masih terus bertahan..
Bersandarkan keyakinan..
Bahawa..
Sesungguhnya..kita ini semua adalah hambaNya…
Kita diuji untuk menjadi orang yang sabar dan tegar mengharungi dugaanNya…

Dan..Berdoalah sentiasa….
Agar kita tergolong di kalangan hamba-hambanya yg bersabar…

Aminnn…

 
9 Comments

Posted by on August 15, 2010 in Luahan

 

9 responses to “SABAR…..

  1. Jiey^Mien

    August 15, 2010 at 2:17 pm

    Salam Kak, InsyaAllah sabar itu akan berbalas..
    Jiey pun redha dgn tahap pendengaran Rayyan.. Namun dlm hati, masih tidak mengalah..
    Masih bermohon agar Dia mengurniakan keajaibanNya sekali lagi untuk hambaNya yang lemah ini..
    Moga keajaiban itu milik kita bersama..
    =)

    *peluk*

     
  2. Noina

    August 15, 2010 at 9:47 pm

    memang mudah berkata sabar kan kak..tapi kita yang melaluinya..hanya Allah saja yang mengetahui hati dan perasaan kita..😦

     
  3. Rizziela

    August 16, 2010 at 12:51 am

    Semoga terus tabah menghadapi dugaan hidup. Memang senang orang yg x menanggung untuk bercakap sabar tapi tak ada apa yg kita boleh buat melainkan ..bersabar

     
  4. shaliza

    August 16, 2010 at 1:15 am

    ammin…semoga semuanya dipermudahkan.

     
  5. Kerikil Kehidupan

    August 16, 2010 at 4:24 am

    Jiey : Thanks..redha dan pasrah..kunci kesabaran..Ian dah ok? Akak selalu mimpikan ian..rasa mcm nak g KL je, jenguk Ian..tapi hati masih belum kuat…

    Ina : Kita sekapal..hanya kita yg tau dan faham..

    Rizziela dan Shaliza : Thanks..kalian begitu memahami…

     
  6. JMY

    August 16, 2010 at 5:28 am

    bila sentiasa diuji, moga2 kita semakin dekat denganNYA..amin.

     
  7. ieda

    August 16, 2010 at 6:21 am

    sesungguhnya setiap dari kita sentiasa diuji dengan pelbagai ujian…moga kita sama2 tabah menghadapinya..bak kata suami saya..”kita hidup di dunia ni sementara saja..semua akan ke sana nanti..tak payahla nak risau sgt…Dia tahu apa yang Dia buat..minta kepadaNya..”

     
  8. melur

    August 18, 2010 at 10:36 pm

    Salam nanie jelita,
    apa lagi yang mampu saya kata, bahu pun tidak terpikul dengan ujian ALLAH SWT ini TETAPI saya yakin kekuatan kasih sayang nanie jelita mampu memecah gunung tinggi , membelah lautan dalam dan terbang tinggi ke awan dengan izinNYA…Hanya HARUS YAKIN DAN BERSERAH DIRI SEPENUHNYA KEPADA ALLAH SWT.Memang tidak mudah bersabar sebagaimana mudahnya sabar diucapkan tetapi sekurang – kurangnya kata – kata peransang dari kawan – kawan yang mengerti dapat meneguhkan hati, insyaALLAH.

     
  9. Kerikil Kehidupan

    August 19, 2010 at 1:43 pm

    Buat Ida dan JMY : Syukran…

    Buat melurjelita : Saya bersyukur dipertemukan dgn akak, walaupun di alam maya..bloghoping di blog akak membuat saya lebih kuat…Terima kasih banyak….

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: