RSS

Maafkan umi….

14 Oct
seboleh mungkin…umi mahu bahagiakan kalian…
” Umi…nak makan ayam KFC….” ucap kak long kepadaku…
Umi menoleh…alahai sian anak umi…
” Umi…miya nak makan pizza…” ucap mira pula….
sekali lagi umi menoleh…
Melepaskan satu keluhan berat…
Sungguh umi tidak mampu…tanggungan umi melebihi pendapatan….
Umi perlu berjimat cermat terutama di waktu pertengahan bulan macam ni…
Umi perlu sediakan wang emergency untuk iman…
” Sabar ek sayang…nanti gaji umi beli…”….;((
Maafkan umi anak-anakku…..umi sedar kalian terasa tempiasnya perpisahan ini…
Makanan kegemaran itu selalu abimu yg belikan…Jadi kalian dan terbiasa…
Dapat apabila kalian meminta….
” umi…kita dah miskin ek???…” soalan kak long kepadaku…
Terdiam seketika…sungguh umi tak mampu berikan kemewahan yg pernah kalian kecapi dulu….
Dalam hati ada hujan….

 
15 Comments

Posted by on October 14, 2010 in Luahan

 

15 responses to “Maafkan umi….

  1. Yasmin Nabilah..

    October 14, 2010 at 3:40 pm

    Aduhai kak..bila baca ayat kak long..hati ini hiba..menitis air mata bila terbayang wajah akak..😦

    Moga akak terus diberi kekuatan… Amin..

     
  2. Anonymous

    October 14, 2010 at 10:31 pm

    ujian datang….dan ujian pergi…berputar mengikut ketentuan-Nya…

    perginya ujian meninggalkan sesuatu…sesuatu yang diharapkan merapatkan hamba kepada Pencipta…

    setiap hamba punya cerita…punya juga kekuatan yang hanya Dia yang lebih Mengetahui…

    masa datang masa juga akan pergi…sabar dan redha memungkinkan hati lebih tenang….Dia Maha Mengetahui…Maha Mengasihani…Maha Menyayangi…

    titik temu hati dan fikiran hanya pada Dia…Dia yang mendatangkan ujian…Dia juga menjanjikan ganjaran…dan janji Allah itu pasti…

    ketentuan Allah adalah Rahsia Allah…

    Wallahu'alam…

     
  3. mrs_zura

    October 15, 2010 at 1:00 am

    alahai kak..bdk2 tak mengerti ape2..hrp2 lama2 mereka paham jua situasi umi mereka…kuatkan semangat ye kak

     
  4. Rizziela

    October 15, 2010 at 1:11 am

    Sedihnya kak. Kak Long dah pandai bercakap..tentu ajer dia dah boleh terfikir semua tu kan?

    Tak per kak, insyallah…rezeki pasti ada untuk anak2 akak..akan perlu banyakkan bersar..Insyallah

     
  5. Azma

    October 15, 2010 at 2:52 am

    Sedih rasa hati kak..saya pun jadi dalam hati ada hujan sudahnya… Kuatkan semangat akak ye!

     
  6. JMY

    October 15, 2010 at 5:07 am

    bkn setakat dlm hati ada hujan, serius hujan sudahnya mata ini utk sekian kalinya melewati blog akak ini. klu tak keberatan, emelkan no akaun akk kat saya ye. teringin benar nak bg iman duit raya..

     
  7. Kerikil Kehidupan

    October 15, 2010 at 11:07 am

    ina, anynumous,zura, ziela and azma : thanks a lot…akak hargai kata-kata kalian…

    JMY : tak pela JMY..segan pulak akak…

     
  8. melur

    October 15, 2010 at 5:54 pm

    Menitik air mata…

     
  9. JMY

    October 17, 2010 at 7:26 am

    kak, cek emel ye

     
  10. Mayyonnizz

    October 17, 2010 at 11:07 am

    sedih plak ayu baca.. ujian mcm2 kak :((

     
  11. fatonahHairil

    October 17, 2010 at 1:23 pm

    sabar yer kak…..

     
  12. mamasoffy

    October 18, 2010 at 4:15 am

    Salam..sabar kak..selalunya kita tewas kerana anak2 kan..merekalah pengarang jantung…sedihnya bila baca entry yg ni…

     
  13. shaliza

    October 18, 2010 at 6:54 am

    Salam kak,
    anak sekecil kak long mmg petah bercakap…kadang diluar kotak fikiran kita.

    Harap akak terus tabah,insyaAllah ada jalan keluarnya tu….

     
  14. ieda

    October 19, 2010 at 12:14 pm

    sabarlah…anak2 kalau biasa susah semasa kecilnya insyaAllah bila besar mereka lebih tabah & akan pasti lebih menghargai apa yg mereka ada.

     
  15. iCaLoVeZiE

    October 21, 2010 at 3:33 pm

    sedihnya baca cerita akak. semoga akak tabah ye..

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: