RSS

Dunia Kecil Saya…………

26 Jan
Di sebalik jeriji besi…
Dihalangi dinding cermin…
Seorang anak kecil leka memerhati….
Melihat dunia luar…Dengan serba limitasi….
Hanya Allah yang tahu…
Gelodak rasa anak kecil ini…
Melihat burung-burung terbang bebas…
Sedangkan dia hanya layak memerhati…
Merenung dengan sepenuh hati….
Tanpa sedar…
Seorang ibu yang leka memerhati keletah anak ini…
Bergenang air mata jernih…
Di kolam matanya….
Rasa sayu bertamu di laman hatinya…
Andainya anak ini sempurna…
Sudah pasti dia pandai membuka pintu…
Dan berlari ke luar…
Meneroka dunia yang lebih luas…
Namun…
Anak ini hanya mampu…
Menikmati dunia kecilnya di sini…
Menyulam impian yang entah bila
Kan menjadi realiti….
Namun dia tenang….
Dengan hanya berbaring di sini….
Santai bersama dunianya….
Berbagai posisi dan gaya…
Berbagai keletah dan aksi….

Sesekali tangan menggapai cermin…
Melambangkan keinginannya…
Mungkin untuk bebas berlari di luar sana….
Namun…
Yang umi pasti…
Dia redha dan kuat
Menerima takdir yang tertulis untuknya…
Dia bahagia menikmati Dunia Kecilnya….
Dan…Umi juga harus tabah dan kuat menerimanya….
Iman…
Walau apa pun keadaanmu…
Walau apapun kekuranganmu….
Kasih umi padamu tak pernah kurang…..

Umi sayannggg kamu….
Mmmmmuaaahhh….:))
 
11 Comments

Posted by on January 26, 2011 in Iman

 

11 responses to “Dunia Kecil Saya…………

  1. Bicara hati ibu aisya

    January 26, 2011 at 11:59 pm

    Salam kak…
    meleleh airmata baca entry akk nih.saya faham perasaan akk.Harapan seorang ibu untuk melihat kegembiraan anaknya.Insyaallah kak.Imam juga mampu.Percayalah..Yakinlah..dan usaha tanpa henti pasti membuahkan hasil.Lambat atau cepat itu ketentuanNYA.Yang penting jangan putus asa!Saya doakan agar segalanya dipermudahkan buat akk dan iman.

     
  2. Azma

    January 27, 2011 at 12:35 am

    Iman baguskan… Baik aje.. Umi jgn susah hati. Nnt Iman teman Umi selalu..

     
  3. Melur Jelita

    January 27, 2011 at 4:56 am

    Salam Nani jelita,

    Terimakasih kerana sentiasa berkongsi gambar anak – anak dengan kami. Menyuarakan apa yang ada di lubuk hati.

    Allah sangat menyayangi Nani jelita sebab itulah diuji sebegini rupa. Kalau akak…tak tahu la…

     
  4. Dila Si Mama Dzariff

    January 27, 2011 at 9:56 am

    urkkkghh…kak nani,

    hari ni hari emosi sedunia. dah berapa round air mata ni duk nak mengalir aje…huhuhu!!

     
  5. Min

    January 27, 2011 at 10:35 am

    he looks like he is really enjoying himself so much! tak pe nani, dia tetap belajar sesuatu, brain dia tengah berputar dgn ligat tu… he'll be fine…

     
  6. nuyin2u

    January 28, 2011 at 4:29 am

    hmm yelah nani, meleleh air mata baca entri ni. tengok tak selami jiwa slot oasis fahilah kamsah, minggu lps, pasal anak istimewa, fadhilah kamsah ajar, amalkan 3 doa. 1. Ya Allah, aku redha dgn anak ini. 2. Berilah aku pahala atas redhaku ini.
    3. Tingkatkan potensi anak ini ya Allah…marilah sama2 kita amalkannya..

     
  7. Mawar

    January 28, 2011 at 4:50 am

    kak nani,

    bykkan sabar, redha & doa ya,
    dunia ini hanya sementara,
    kehidupan d “sana” semuanya sempurna

     
  8. Yasmin Nabilah..

    January 28, 2011 at 2:25 pm

    kak..sayunyer..!!!😦

     
  9. insan kerdil

    January 28, 2011 at 3:06 pm

    berbicara tentang hati…tentang perasaan….umpama bayangan mimpi yang tak sudah….

    berbicara tentang ketentuan….meski ada ketika nya kata yang tidak bisa terluah….terzahir menjadi deraian air mata….namun masa yang berlalu pergi….tidak memungkinkan hati dan minda….begitu jauh terlena….

    dalam kembara menuju ke alam abadi….hanya redha daripada Ilahi yang diimpikan….buat yang tersayang….daripada yang menyayangi…

    perjuangan kehidupan ini adalah atas kepercayaan dan keyakinan kepada Allah S.W.T…Penentu…Pemilik…yang Maha Mengetahui…Maha Mengasihani…tidak akan pernah sesekali memungkiri janji….

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah…

    wallahu'alam..

     
  10. Tika

    January 29, 2011 at 7:31 pm

    SAlam Kak Nani.

    Berjurai tak terkata airmata ini tatkala membaca bicara buat iman..

    Terkenang suatu ketika, melihat Aimy bermain dari jarak 1-2 meter.. Tiba-tiba terpandang kekurangan yang ada padanya yang mungkin hati saya tidak mengakuinya… Perasaan sayu, belas, kasih, sejuk menatap wajahnya riang ria dengan dunia kecilnya.. Hanya Allah Maha Mengetahui…

     
  11. Jue-Isteri_Ibu

    January 30, 2011 at 1:42 pm

    kak nani, sedihnya.. semoga kita dikurniakan kekuatan yer, kak..

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: