RSS

Soalan itu………

25 Mar
Nurul Amira…
keletahnya cukup menghiburkan….
Suatu pagi…
Sewaktu di dalam kereta menuju ke sekolah…
Mira bertanya kepada saya…
” umi…betul ke Abi dah kawin???” soalnya tiba-tiba…
Saya diam…lambat saya bersuara…
” Ya…Kita doakan abi hidup bahagia yer….” jawab saya…
” Umi…bila pulak umi nak kawin..???”, soalnya lagi…
” Umi kawinlah…mira seronok…Mira dah ada ramai Mama….
ada Mama M***, ada Mama W***, abi jer Mira baru ada satu…..” sambungnya lagi…
Erk…terkedu saya…
Sungguh…saya serik….
 
5 Comments

Posted by on March 25, 2011 in Mira

 

5 responses to “Soalan itu………

  1. Yana@Noni

    March 25, 2011 at 11:13 am

    Kak..saya sentiasa mendoakan kebahagiaan akak & anak-anak…biarlah masa yg menentukan segala-galanya kan kak..apapun saya tetap sokong akak …buat Mira..sabar yer nak…berilah Ummi masa..andainya Allah mengurniakan Abi baru buat kalian..Ummi kalian pasti redha menerimanya..:-)

     
  2. Azma

    March 26, 2011 at 1:29 pm

    Tak apalah Kak Nani. Org kata “take ur time”. Ada jodoh, ada la.. Tak ada, tak perlu dikejar2.. Mgkin ada yg sudikan kita, bagaimana pula dgn yg teristimewa kita tu…kan?? Dan juga permata hati yg lain. Maaf kalau pendapat saya melukakan hati Kak Nani ye.. Semoga kehdpn kak nani dan kita semua dipermudahkan olehNya..

     
  3. insan kerdil

    March 27, 2011 at 5:38 am

    berbicara tentang bahagia….ada waktu nya…tidak sama biar pun menyamakan…..ada ketika nya…tidak berbeza biar pun dibezakan….

    perjalanan kehidupan….biarpun terkumpul pelbagai 'pengkisahan'….'tercipta' atas 'dataran' berbeza…'persamaan' tetap bisa diperolehi……

    kerana ianya bergantung….pada 'prinsip' yang didukung….berserta 'kaedah' yang selari…..

    yang menyamakan sesama makhluk adalah….pabila percaya dan yakin…..dan mempertahankan tiap satu daripadanya….hanya semata2 pada-Nya….Penentu…Pemilik…yang Maha Mengetahui…Maha Menyayangi….

    sehingga yang terserlah hanya lah 'perbezaan'….pabila rasa 'terjamin' dengan tiap yang 'dilihat'….'dimiliki'….'dinikmati' di sini…untuk tetap kekal…..dan 'jaminan' untuk kehidupan di sana kelak….

    sedangkan mahkluk bukan penentu….pemutus…..

    dalam kembara ke alam abadi….yang diimpikan hanya redha Ilahi….

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah….

    wallahu'alam…

     
  4. ummu faqeh

    March 27, 2011 at 12:32 pm

    slm dari bumi Jordan.. kak..sabarlah..membaca dan menelusuri blog akk..pastinya air mata akan menitis bersama sekeping doa agar akk dan anak 2 tabah menghadapi semua ujian dalam hidup ini..
    yakinlah dgn janji2 Allah..Allah tidak akan menghampakan doa org2 yang bersabar..jgn putus asa dgn rahmat kasih sayangNYA..

     
  5. zura_habib

    March 30, 2011 at 9:01 am

    sabar ye kak nani

    *turun kuantan rogerla sy..sy ada smpi hujung mggu nie…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: