RSS

BABY BESAR SAYA…..

30 Mar
Terasa cepat benar masa berlalu….
Sedar ataupun tidak Iman dah pun menginjak usia 4 tahun….
Dah besar baby saya rupanya….
Dan…
Lately ni…
Iman dah pandai membuat ragam…
akan mengamuk bila keinginannya tidak diperolehi…
Akan bersuara menyatakan rasa protesnya bila tidak sukakan sesuatu….
Dia juga sudah pandai menghulur tangan minta diangkat…
Juga pandai meletakkan muka ke pipi saya tanda ingin mencium saya…
Sweet sungguh…..
Dan paling ketara…
Dia ingin bermain bak kanak-kanak normal…
Ingin bermain basikal kakaknya…
walhal basikalnya sudah ada…
Pantang nampak kereta…nak main stereng….
Dan yang terbaru…
Iman mengamuk  di pasaraya…
kerana cemburu melihat Mira yang duduk di dalam troli…..
Dia mempunyai keupayaan yang terbatas…
Tetapi keinginan dan semangat yang dia tunjukkan…
Membuatkan saya yakin dia mampu melawan keterbatasannya itu….
Dan akhirnya saya sedar….
Baby saya itu dah besar…huhu….
Seronok dapat pegang stereng kereta……


Umi…saya dah besar okey…..


Sukanya dia…nenek tukang pegang…..
 
6 Comments

Posted by on March 30, 2011 in Iman

 

6 responses to “BABY BESAR SAYA…..

  1. zura_habib

    March 30, 2011 at 9:00 am

    so sweet!

     
  2. Yasmin Nabilah..

    March 30, 2011 at 9:15 am

    hehe..iman makin bijak..:)

     
  3. nuyin2u

    March 30, 2011 at 9:54 am

    maaaaaacam ecah saya..

     
  4. insan kerdil

    March 31, 2011 at 9:21 am

    tatkala masa yang berlalu itu…membawa pergi sebahagian 'cerita'….seperti tidak menyangka…..lanjutan 'cerita' semalam bercambah mekar….dengan sebegitu 'sabar' dan 'setia'….. membina semula tiap satu kekuatan….mendaki satu persatu anak tangga impian…bersama nya yang tersayang…dan juga yang menyayangi…….

    semoga tiap ruang dan peluang bersama……'terisi' dengan kasih sayang….dan kebahagiaan….dalam menuju redha Ilahi…

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah…

    wallahu'alam…

     
  5. Bicara hati ibu aisya

    April 1, 2011 at 5:55 am

    Seronoknya tgk iman yang sihat.Dah semakin kuat dan bijak.Comel!

     
  6. EdaManAli

    April 1, 2011 at 4:24 pm

    dia suke ketawa, ye kak? saya suke tgk dia ketawa, gigi dia cantik…

    yelaa kak, dia cuba bgtau akak yg dia dh makin besar, & betapa dia cuba utk jd spt ank2 yg lain…mmg Iman ank yg bijak!

     

Leave a Reply

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

