RSS

SELAMAT PENGANTIN BARU…ABI….

30 Apr
Hari ini 1 Mei…
Abi bersanding lagi…
Ada kenduri kat rumah Wan…
Maaf Kak Long tak dapat pergi…
Di sini Kak Long nak ucapkan….
Selamat Pengantin Baru abi….
Kak Long doakan abi berbahagia….dengan pilihan baru abi…
Kak Long dah mula faham…
Kenapa umi dan abi terpaksa berpisah…
Kak Long juga dah faham…
Apa itu makna bercerai…
Dan apa itu makna mahkamah….
Kak Long kena akur dengan pilihan yang umi dan abi buat…
Dan Kak Long juga faham kenapa umi meminta cerai….
Semua jawapan itu ada pada abi….
Kak Long terima jika abi dahpun mencari pengganti umi….
Kak Long juga terima hakikat yang Kak Long dah beribu tiri….
Dan tak lama lagi Kak Long juga akan ada adik-adik baru….
Itu ketentuan yg terpaksa kak Long terima…
Kak Long tak tahu sama ada Kak Long dah bersedia atau belum…
Tapi masanya pasti tiba jua kan….
Sebagai anak apa pilihan yang Kak Long ada…
Kak Long selalu berdoa kita sekeluarga bahagia…
walaupun kita terpisah…..
Dan Kak Long juga sentiasa doakan…
Umi kuat dan tabah menghadapi ujian yang mendatang…
Terutama dalam usaha umi nak memulihkan Iman…
Adik istimewa Kak Long…..
Kak Long berazam nak belajar pandai-pandai…
Kak Long nak jadi doktor saraf….
Nak cari penawar buat penyakit Iman…
Agar Iman mampu hidup normal…
Dan umi tak menangis lagi…..
Sesungguhnya Kak Long sayaannngggg umi dan abi……
kenangan bermesra bersama abi suatu ketika dulu…
yg tak mungkin kak long lupakan…
hanya ini gambar yg tinggal…sbgai kenangan…
Yang lain dah habis kena banjir…..
 
6 Comments

Posted by on April 30, 2011 in Luahan

 

6 responses to “SELAMAT PENGANTIN BARU…ABI….

  1. Angah

    April 30, 2011 at 1:51 pm

    kak long, sampaikan salam angah pada umi. sesungguhnya umi, kak long dan adik2 adalah golongan insan yang sangat tabah dab baik pekerti…semoga diredhai Allah..

     
  2. nuyin2u

    May 1, 2011 at 6:28 pm

    acik bayangkan jika acik di tempat kak long..acik tak tau nak cakap apa..

     
  3. Mawar

    May 1, 2011 at 11:35 pm

    kak nani,

    salam peluk cium dr sy buat kak long, mira & iman

    kak long jnji ya, jd anak yg terbaik buat keluarga

     
  4. Ummi Alisya

    May 2, 2011 at 7:56 am

    kak long yang kuat! harus kuat demi ummi dan adik2….

     
  5. mama akid

    May 3, 2011 at 3:13 am

    semoga kaklong dan keluarga tabah hadapi dugaan ini…

     
  6. insan kerdil

    May 3, 2011 at 4:34 am

    coretan buat permata hati…Kak Long…

    apa yang berlaku di antara ummi dan abi….telah pun tersurat…meski pun ada yang Kak Long sudah mulai mengerti….namun masih banyak lagi yang Kak Long perlu fahami…..

    tapi itu bukan lah suatu tuntutan tanggungjawab buat Kak Long….jadi jangan rasa tertekan…

    apa yang Kak Long kena perjuangkan sekarang adalah….ketepikan perasaan 'negatif' yang cuma akan memudaratkan Kak Long sekeluarga….tumpukan perhatian pada pelajaran….kerana dengan ilmu lah…sesuatu 'persepsi' itu dapat 'diubah' dan 'dipertahankan'….untuk dimanafaatkan sebaik mungkin…

    Kak Long 'kuat' bukan kerana kedudukan anak sulung…..tapi sebab Kak Long telah terlebih dahulu diuji…untuk 'mengerti' sesuatu yang 'tiada daya' untuk menolaknya…..

    kekuatan Kak Long…adalah kekuatan Umi, angah, Iman….tapi jika ada ketikanya Kak Long lemah…jangan rasa bersalah…sebab ukuran 'kuat' itu bukan letak pada 'air mata' yang tidak pernah 'jatuh'…..'marah' yang tidak pernah 'ada'….'sakit hati' yang tidak pernah 'kunjung tiba'…tapi pada hati dan minda Kak Long…yang tidak pernah putus asa……

    Iman istimewa….dengan kedudukan tersendiri….begitu jua Kak Long, ummi, Angah dan keluarga Kak Long yang lain….cuma tidak 'terzahir' dengan 'penglihatan' 'mereka' yang meski punya hati tapi jiwa nya tiada….

    jaga diri Kak Long ye….InsyaAllah…acik akan bertemu juga dengan Kak Long Iman ni…suatu hari nanti😀

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah…

    wallahu'alam…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: