RSS

DUHAI HATI….BERTABAHLAH…..

05 Jun
Maaf jika ada yang kurang senang dgn entry sedih ini lagi…
Maaf jika ada yang sudah bosan membaca luahan kepiluan hati seorang ibu ini….
Tapi inilah medan terapi saya…Inilah medan saya meluahkan segala kepiluan….
Terima kasih kepada yang sudi memahami dan memberikan kata-kata sokongan…
dan maaf kepada yang sudah jemu dan tidak berapa suka dgn coretan ini….
Sungguh saya rindukan mereka….
Saya kuatkan hati agar tidak terbawa-bawa dgn kesedihan dan kerinduan ini….
Namun petang tadi saya ke pasar malam di rumah mak bersama anak saudara…
Terpandang makanan kesukaan anak-anak…
Kak Long sukakan Tepung Pelita…dan Pop Corn…
Mira pula sukakan kek coklat dan gula-gula kapas…
Tanpa sedar saya membeli makanan tersebut…
saya membeli untuk anak-anak saya…
terbayang betapa gembiranya mereka berdua dapat apa yg mereka suka…
Tiba-tiba saya ditegur anak saudara…
” Acik beli untuk siapa…?? Anis dgn Mira kan tak der….”

Ya Allah…aku ni kenapa yer…kenapa aku lupa yg anak-anak bersama abi mereka…

Sungguh aku benar-benar lupa….
Tak semena-mena air mata bergenang..
kucuba tahan seboleh mungkin agar tidak menitis…

Duhai hati….bertabahlah…..

umi dan Iman rindukan kalian……

 
4 Comments

Posted by on June 5, 2011 in Emosi

 

4 responses to “DUHAI HATI….BERTABAHLAH…..

  1. insan kerdil

    June 5, 2011 at 10:24 pm

    'hati' membicarakan soal kasih….perihal rindu…tentang suatu kehidupan…..

    mana mungkin untuk 'terhenti'…..tidak jua mungkin untuk 'dipertikaikan'….

    biar apa pun 'cabaran' yang 'menyinggah'….tetap yang 'tercabar'….dan dicabar' itu jauh lebih 'mencabar'….demi kelansungan hidup…menuju redha Ilahi….

    ada ketika….biar pun 'kesakitan' itu 'memeritkan' untuk 'dihadam'….namun pabila percaya dan yakin…ianya tetap dibawah ketetapan…dan ketentuan yang Maha Esa…..Penentu…Pemilik….yang Maha Mengetahui….Maha Menyayangi..

    Dia yang tidak akan sesekali memungkiri janji….Dia juga tidak akan sesekali menzalimi…memungkinkan hati kan tenang…..setenang air pabila hilang 'kocakkan' nya….

    semoga dipermudahkan segala urusan buat tiap hati yang teruji dan diuji….semoga sentiasa di dalam perlindungan dan rahmat Allah S.W.T….buat tiap permata hati…yang menyinari hati nurani….yang menyayangi…

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah…

    wallahu'alam…

     
  2. Bicara hati ibu aisya

    June 6, 2011 at 12:03 am

    Kak, terus kuat dan sabar yer.Tak lama dah.Nanti k.long ngan mira pasti kembali pada akak.

     
  3. nuyin2u

    June 6, 2011 at 5:50 am

    sabarlah nanti..doa byk2..

     
  4. Angah

    June 9, 2011 at 3:44 am

    teruskan meluah perasaan..jika disini tempatnya utk mengurangkan kesesakan di dada mu

     

Leave a Reply

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

