RSS

CINTA YANG HILANG…..

25 Sep

Lewat tghari smlam…saya menerima sms…

” Nanie…Kak Ma dah nikah…wat doa selamat jer….Doakan Kak Ma bahgaia yer…” tertera di screen hp SE buruk saya…

Bibir mengukir senyum….Alhamdulillah….Tahniah dari saya…Terbuka juga hati Kak Ma setlh hampir setahun mengambil masa utk berfikir…Bila ditanya…kenapa Kak Ma tak terima jer…Lelaki yg tepat dan datang pada masa yg tepat….

Jawapan ringkas dari Kak Ma…Akak tak blh lupakan bekas suami….walaupun akak tahu kami dah bercerai talak tiga…Terpempan saya dgn jawapan itu…Sesakit mana, seluka mana…sekejam mana…sukarnya melupakan cinta itu kan….

Saya juga kerap ditanya soalan yg sama…tidak teringinkah memberi “abi” baru buat anak-anak sementelah mereka juga telah ber “ibu” baru? Saya masih muda kata mereka….Muda ker…dah menginjak ke usia 34 tahun pun….

Sungguh…hati saya kosong ke arah itu…Tidak terlintas dan jauh sekali untuk merealisasikannya…Sudah matikah rasa cinta di hati saya…sudah hapuskah kepercayaan saya terhadap seorang insan bergelar lelaki yg mampu saya angkat sebagai seorang suami….?????

Namun yg pasti….halatuju saya hanya satu…memberikan yg terbaik buat anak-anak terutama Iman…Memastikan Iman mendapat yg terbaik dari saya….memberikan rawatan dan pendidikan yg terbaik semampu saya…hanya itulah di hati saya….

Cinta….???? Biarlah saya menyimpan cinta itu untuk seseorang yg istimewa di Syurga nanti….kerana saya tidak pernah menjual cinta saya….Ianya murni dan tak akan pernah berubah untuk selamanya….Bagi saya…hati dan perasaan saya tidak penting…yg penting hati dan perasaan anak-anak saya lebih utama….

Kebahagiaan Mereka Keutamaan saya……
Merekalah Cinta Teragung di hati saya kini…..


 
5 Comments

Posted by on September 25, 2011 in cinta

 

5 responses to “CINTA YANG HILANG…..

  1. insan kerdil

    September 25, 2011 at 10:30 pm

    kehidupan penuh dengan nikmat….meski ada ketika nya…nikmat itu hanya disedari…pabila 'desiran' angin….'membawa' pergi…suatu yang pada 'asalnya'….seperti 'dimiliki'….

    perjalanan kehidupan…terhimpun pelbagai 'pengkisahan'….'terbina' pelbagai 'rasa'….biar pun ada jua ketika nya….tidak tahu bila kah mulanya….dan di mana kah akhirnya…

    pada ketika langkahan kaki…'meninggal' pergi suatu 'kenangan'….yang biar bagaimana pun ianya 'terlipat' kemas……di ruang yang 'tertutup' rapat….namun ianya bisa jua 'terlerai'…pabila 'rasa' mengemudi 'fikiran'….tentang suatu 'pengkhianatan'….

    namun….masa yang tetap berlalu….'mengumpulkan' kekuatan yang masih 'tersisa'…menjadi asas untuk terus 'bertapak'…pada suatu perjuangan….yang takkan berakhir…selagi hayat dikandung badan…selagi usia dunia masih 'berbaki'….

    kerana tetap percaya dan yakin..pada-Nya…Penentu…Pemilik..Pemutus…yang Maha Esa…Maha Mengetahui….Maha Mengasihani….

    Dia yang tidak akan sesekali memungkiri janji….dan Dia juga tidak akan sesekali menzalimi…

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah…

    wallahu'alam…

     
  2. Tika

    September 26, 2011 at 2:59 am

    muda la tu 34😉
    insyaAllah.. Allah tahu apa yang terbaik buat Nanie sekeluarga…😉

     
  3. Rizziela

    September 26, 2011 at 5:22 am

    Insyallah…kalau itu yg terbaik untuk anak2 kan?

     
  4. yayath

    September 26, 2011 at 7:16 am

    InsyaAllah…akak dapat menghadapinya..akak seorang yang cukup tabah:)

     
  5. nuyin2u

    September 26, 2011 at 7:18 am

    lama tak menyapa nani..suburkan cinta untuk ALLAH..apa2 semua hanya keranaNYA kan…cium iman utk saya..

     

Leave a Reply

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

