RSS

Alhamdulillah…setelah hampir lima tahun…..

18 Sep
Syukur padaMu Ya Allah…
Setelah hampir umurnya 5 tahun….
Pada bulan Ramadhan yg lalu…
Iman dah tak mahu makan bubur…
Dia dah nak makan nasi…
Nasi yg lembik sedikit…
Alhamdulillah Iman boleh menelannya dan 
tidak tersedak seperti dulu…
Selamat tinggal bubur dan nestum…
Sedikit lega sebab nestum sekotak hampir 9 ringgit harganya…
Sekotak pun hanya bertahan seminggu je…
Sungguh seronok tgk Iman makan…
Yg paling suka tgk dia makan nasi dgn sayur lemak…siap menambah…
Dia juga dah mula buat perangai anak2 tipikal…
semuanya nak buat sendiri…
Nak minum air sendiri…
Juga nak makan sendiri…
Kadangkala jatuh juga air mata melihat kesungguhannya…
Dengan serba limitasi…
Namun akhirnya dia berjaya…
Gaya pegang cawan tersendiri….
Faveret dia mee hoon sup…
habis semangkuk…
Tapi nak suap sendiri…
Kalau umi suap geleng kepala…
Namun semenjak kena demam cirit beret teruk minggu lepas…
Iman menolak nasi…
Jenuh berpaksa
Dia hanya mahu makan roti dan nestum…
huhu buntu…..
Malam tadi umi cuba bagi Iman makan nasi dengan nestum…
Selera sungguh dia makan…
nampaknya dia masih tak blh tinggalkan seleranya dgn nestum….
Apa-apa jelah nak…
Yg pnting kamu makan…
Syukur…..
 
3 Comments

Posted by on September 18, 2012 in Iman

 

3 responses to “Alhamdulillah…setelah hampir lima tahun…..

  1. shaliza

    September 19, 2012 at 2:21 am

    salam kak..
    selera anak2 mmg macam tu kan..bila time dorang berselera makan mmg seronok, tapi bila kurang selera mmg payah..semuanya pun taknak…toksir bak kata najibah & syahmi:-)
    harap iman kembali berselera…

     
  2. bEe HoNeY

    September 19, 2012 at 2:39 am

    ya allah syukur ke hadrat Ilahi kak… seronok sgt dengar ank2 syurga ini semakin perkembang walapun sedit demi sedikit. tumapng gumbira..tabik spring pd akak dlm mgharungi idup seorang diri selain btemankan ank². semoga akak diberi kekutan yg sgt² kuat dlm mgharungi dugaan Allah SWT. I'allah amin

     
  3. Mak Wardah

    October 14, 2012 at 2:56 pm

    Alhamdulillah. Pelangi dah mula menyinari, insyaallah, iman akan terus jadi spt dan sama mcm anak2 normal yg lain.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
CORETAN UMI IMAN

Berjuang selagi terdaya......

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: